Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»

Γράφει η Λένα Λουλούδη

Για το πρόσφατο περιστατικό με τον Στάθη Παναγιωτόπουλο, η ερμηνεύτρια Αναστασία Έδεν υπογραμμίζει:

"Είναι απεχθές και αδιανόητο από έναν άνθρωπο του θεάματος. Θα περίμενε κανείς μία στάση ζωής με διαφάνεια και ευσυνειδησία από ένα δημοφιλές πρόσωπο της τηλεόρασης, όπου συμμετέχει μάλιστα και σε μια εκπομπή αρκετά καυστική και επικριτική με τους άλλους ανθρώπους γνωστούς ή μη, αντ' αυτού βλέπουμε μία χυδαιότητα και μία θρασύτητα του «κάνω ό, τι θέλω» χωρίς κανένα δισταγμό και όριο. Πέρα από τη δικαστική και νομική έκβαση του θέματος, θα πρέπει να αποβάλλουμε όλους αυτούς τους «κυρίους» από τον χώρο μας εμείς οι ίδιοι οι άνθρωποι της τέχνης και του θεάματος, δεν μπορούμε πια να περιμένουμε να σκάσει η βόμβα πρώτα…Θέλει θάρρος και συναδελφικότητα".

Αναστασία, υπάρχουν τελικά στο χώρο της μουσικής αντίστοιχες συμπεριφορές;

Σαφώς και υπάρχουν, συνήθως από άτομα που έχουν θέση ισχύος, λόγω αναγνωρισιμότητας και δύναμης στο χώρο. Στο «παιχνίδι» του θεάματος, της ελπίδας που μπορεί να έχει ένας καλλιτέχνης για κάτι καλύτερο στην καριέρα του ή ακόμη και της απλής επιβίωσής του στο χώρο, πολλά και πολλοί μπορούν να «παίξουν» με την ψυχή και την ύπαρξή του. Δυστυχώς κάποιοι από τους ανθρώπους που κρατούν τα ηνία στο πεδίο της τέχνης, αντί να είναι φωτεινοί φάροι, όπως δείχνουν στον κόσμο, είναι δυνάστες και σε κάποιες περιπτώσεις και πολύ χειρότερα πράγματα… Είναι θλιβερό, αλλά έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία, τόσο σε πρόβες όσο και επί σκηνής. Με το φόβο της ανεργίας και της περιθωριοποίησης από τον καλλιτεχνικό χώρο, γεννιέται η σιωπή.

Τι θα μπορούσε να γίνει, για να εξυγιανθεί ο χώρος της τέχνης και του θεάματος;

Δεν ελπίζω σε θαύματα, αλλά πιστεύω στους ανθρώπους! Πρέπει να μιλήσουμε, να σταματήσει ο φόβος, ότι είμαστε ο καθένας μόνος του. Αν οι φωνές μας ενωθούν και πιστέψουμε στο δίκαιο, ίσως να καταφέρουμε να αλλάξουμε κάτι για τις επόμενες γενιές. Θα ήθελα η κόρη μου να βρει έναν καλύτερο κόσμο και αυτό είναι η κινητήριος δύναμή μου.

Πιστεύεις ότι διανύουμε μια περίοδο βίας και έντονης κρίσης κοινωνικά;

Είναι αλήθεια πως ζούμε σε μια δύσκολη εποχή, βιώνουμε μια έντονη κρίση ιδεών και αξιών. Δεν υπάρχει σεβασμός στον άνθρωπο άλλα και γενικότερα στη ζωή. Δυστυχώς ο δέκτης όλης αυτής της κατάστασης είναι οι πιο αδύναμοι, οι γυναίκες και τα παιδιά... εκεί αντανακλά το πρόσωπο και η σκληρότητα της κοινωνίας μας. Χρειάζεται εκπαίδευση και καθοδήγηση από την οικογένεια, προκειμένου να καταλάβουμε το βασικό, ότι για να ζούμε καλά, θα ήταν σοφό να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο και να έχουμε τη διάθεση να φροντίσουμε ο ένας τον άλλο, διότι δεν υπάρχει ποιότητα ζωής χωρίς αυτή την βασική αρχή, όπως δεν υπάρχει και ζευγάρι δίχως εκτίμηση και σεβασμό.

Επομένως, ποιες πιστεύεις ότι είναι οι αιτίες της έξαρσης βίας που υπάρχει εναντίον των γυναικών τα τελευταία χρόνια;

Παίζει σημαντικό ρόλο η μόρφωση, η παιδεία και η οικογένεια. Από το πώς θα μεγαλώσει ένα παιδί και πώς θα μάθει να σέβεται τον εαυτό του και κατ' επέκταση τον σύντροφό του στο μέλλον. Επίσης, μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει το διαδίκτυο, ο έρωτας έχει χάσει την ουσία και την έννοιά του, όλα έχουν ισοπεδωθεί... το σώμα, η επαφή, για να μη μιλήσω για το συναίσθημα που είναι σχεδόν ανύπαρκτο... η γυναίκα ποζάρει στα social χωρίς ψυχή και ο άνδρας που επιθυμεί μια εικόνα τελικά. Αυτό όμως που με ανησυχεί περισσότερο είναι το πώς θα βιώσουν τον έρωτα τα παιδιά μας στο μέλλον...

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»
    Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Δέσποινα Ραφαήλ: «Στόχος μου είναι, μέσα από τη φωνή μου, ο κόσμος να θυμάται τα χρόνια της ξεγνοιασιάς»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Τη Δέσποινα Ραφαήλ τη γνώρισα μια βραδιά αφιερωμένη στην ποίηση. Σιωπηλή και...

    Συνέχεια

    Περικλής Κανάρης: «Είμαι βαθειά συνδεδεμένος με τις ρίζες μου και το ελληνικό τραγούδι είναι η ψυχική μου γέφυρα προς αυτές»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Ο Περικλής Κανάρης ζει, εργάζεται και δημιουργεί στο εξωτερικό, πάντα όμως...

    Συνέχεια

    Η Γεωργία Bεληβασάκη και ο Luis Borda στο «Μουσικόγραμμα»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Με τη Γεωργία Βεληβασάκη γνωριστήκαμε σε καλλιτεχνικό και ανθρώπινο...

    Συνέχεια

    Θανάσης Συλιβός: «Σκοπός είναι να διατηρείς την ταυτότητά σου και να μην προδίδεις το κοινό που σε ακολουθεί»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Φωτογραφίες: Ευαγγελία Θωμάκου "Θα πάμε...

    Συνέχεια

    Βασίλης Ξενόπουλος: «Δεν μου αρέσει να βάζω ταμπέλες. Nιώθω το ίδιο οικεία, όταν παίζω ethnic, latin, soul και funk μουσική»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Το να είσαι Έλληνας, γεννημένος στην Αθήνα, να κάνεις έναρξη διεθνούς καριέρας στα 19 σου,...

    Συνέχεια

    Nικόλας Ευαντινός:«Οι ΦΕΡ' ΤΟ ΦΟΚΟ αντιστέκονται στην ανασφάλεια και στην αβεβαιότητα για το αύριο»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Η σκέψη που έκανα, ακούγοντας για πρώτη φορά (μόλις πριν από λίγους μήνες) το μουσικό σχήμα...

    Συνέχεια

    Κώστας Λεμονίδης:«Στην Ελλάδα υπάρχει κοινό για όλα τα είδη μουσικής»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Στροφή στην instrumental μουσική κάνει ο Κώστας Λεμονίδης με την πέμπτη...

    Συνέχεια

    Kλεονίκη Δεμίρη: «Το ταλέντο και το πόσο έχεις δουλέψει είναι η... μαγική συνταγή για την επαφή με τον κόσμο»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου «Mε το ίδιο πάθος που απολαμβάνω ένα βαλς, όταν περπατάω στο έρημο κέντρο...

    Συνέχεια

    Η Σεμίνα Διγενή #μένει σπίτι# και δεν αναστέλλει (με τίποτα) τη δράση της!

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Πάντα η Σεμίνα Διγενή μού έδινε την εντύπωση ότι δημιουργεί με αίσθημα του...

    Συνέχεια

    Αλέξανδρος Kαψοκαβάδης: «Μου αρέσει να δημιουργώ και να γράφω μουσική διαρκώς»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου «…Όλα τα κινητήρια πρότυπά μου ήταν καλλιτέχνες που χρησιμοποίησαν...

    Συνέχεια