Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»

Γράφει η Αρετή Κοκκίνου

Ο Νικήτας Βοστάνης ανήκει στη κατηγορία των αθόρυβων μεν, πολυγραφότατων δε δημιουργών, που πλουτίζουν την προίκα του σύγχρονου ελληνικού τραγουδιού με τρόπο ποιοτικό και συνεπή. Στις καλλιτεχνικές του αποσκευές κουβαλάει μεγάλη δισκογραφία και σπουδαίες συνεργασίες με διακεκριμένους ερμηνευτές και στιχουργούς.

Η νέα του δουλειά φέρει τον ελπιδοφόρο τίτλο «Είν' ο κόσμος που αλλάζει», σε στίχους του Μιχάλη Μπουρμπούλη, με τον οποίο, όπως λέει, δημιουργήθηκε αληθινή και ειλικρινής φιλία μέσα από την κοινή τους διαδρομή. Η σχέση στιχουργού και μουσικού δημιουργού, αποτελεί, εξ' άλλου, σύνδεση ιδιαίτερης φύσης.

Ερμηνευτές της δουλειάς ο Βασίλης Γισδάκης και η Μαρία Σουλτάτου. Περισσότερα θα μας πει ο ίδιος ο Νικήτας.

Η δισκογραφία σου πλούσια και αδιάλειπτη από το 2004 μέχρι και σήμερα. Τι αισθάνεσαι ότι έχει αλλάξει ή εξελιχθεί στον Νικήτα Βοστάνη ως δημιουργό από το «Τέρμα Γκάζι» έως το πρόσφατο «Είν' ο κόσμος που αλλάζει»;

To σίγουρο είναι ότι όλα τα μουσικά ακούσματα που κουβαλώ – και αυτά είναι πολλά – δηλαδή από κλασσική μουσική, ελληνική, αραβική και, γενικά, ξένων ακουσμάτων λόγω – βεβαίως – καταγωγής (Αλεξάνδρεια) είναι αυτά που με οδηγούν σ' αυτά που γράφω. Όσο για την εξέλιξη, που μου λες, είναι φυσικό, ύστερα από 19 χρόνια στη δισκογραφία και με μόνιμη παρουσία στις ηχογραφήσεις, να εξελίσσονται συνεχώς τα μουσικά μου θέματα.

Με τον Μιχάλη Μπουρμπούλη είχατε συνεργαστεί το 2004 πρώτη φορά σε έναν άλλο απολαυστικό, για 'μένα, δίσκο, το «Εδώ Αλεξάνδρεια» το 2014. Πώς έγινε τότε η γνωριμία σας και πώς αποφασίσατε να συμπράξετε ξανά στο "Είν' ο κόσμος που αλλάζει". Να πούμε για τους αναγνώστες ότι σε αυτή τη δουλειά οι στίχοι έχουν γραφτεί εξ' ολοκλήρου από τον Μιχάλη Μπουρμπούλη.

Με τον Μιχάλη Μπουρμπούλη ξεκίνησε τυχαία η συνεργασία μας, όταν ο Μωυσής Ασέρ μού έδωσε ένα CD να του το πάω. Στη συνάντησή μας του έδωσα την ιδέα να κάνουμε μαζί ένα κύκλο τραγουδιών με θέμα την Αλεξάνδρεια, που, συμπτωματικά είναι και ο τόπος καταγωγής της συζύγου του. Η ιδέα τού άρεσε κι έτσι γεννήθηκε ο δίσκος «Εδώ Αλεξάνδρεια», σε στίχους δικούς του και μιας ομάδας νέων στιχουργών στους οποίους έκανε σεμινάρια στιχουργικής (Αμαλία Μπορτζοβίτου, Ελένη Νανοπούλου, Χαρά Ρίζου και Μίρκα Παπαδημητρίου). Στο δίσκο αυτό συμμετέχει με δύο τραγούδια ο συγγραφέας Δημήτρης Στεφανάκης. Mετά – το 2017 – ήλθε ο δίσκος «Δεν νικιέται ο Ήλιος» και τώρα, το 2023 – ο δίσκος «Είναι ο κόσμος που αλλάζει». Και οι δύο αποκλειστικά σε στίχους Μιχάλη Μπουρμπούλη. Μέσα σε αυτή τη διαδρομή με τον Μιχάλη Μπουρμπούλη δημιουργήθηκε μια αληθινή και ειλικρινής φιλία.

Μιας και αναφερθήκαμε στο «Εδώ Αλεξάνδρεια», θα ήθελα να σε ρωτήσω σχετικά με το αποτύπωμα που έχει αφήσει η καταγωγή σου στο έργο σου και σε 'σένα προσωπικά.

Αυτό το λέω πάντα, ότι η Αλεξάνδρεια, λόγω πολυπολιτισμικότητας μ' έχει σφραγίσει γιατί, όπως ξέρουμε όλοι, είχαμε μεγάλη ποικιλία ακουσμάτων.

Σε κάποιες περιπτώσεις έχεις υπογράψει κι εσύ το στίχο τραγουδιών σου και όχι μόνο. Ποια η σχέση στιχουργού-τραγουδοποιού, από τη δική σου σκοπιά;

Εγώ δεν γράφω στίχο. Απλά έχω κάνει κάποιες παρεμβάσεις, λέγοντας την ιδέα μου. Η σχέση μουσικού με τον στιχουργό, όταν είναι καλή, φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Στο «Είν' ο κόσμος που αλλάζει» συνεργάζεσαι και πάλι με σπουδαίους ερμηνευτές, όπως τον Βασίλη Γισδάκη και τη Μαρία Σουλτάτου. Μίλησέ μας για αυτή τη σύμπραξη.

Καταπληκτικοί ερμηνευτές και οι δύο και δεν σου κρύβω ότι, μόλις τα τραγούδια πήραν την πρώτη τους μορφή, τους άκουγα στα αυτιά μου να μου τα ερμηνεύουν.

Σας ευχαριστώ πολύ, Βασίλη Γισδάκη και Μαρία Σουλτάτου, που αγαπήσατε αυτήν τη δουλειά και δώσατε με τις ερμηνείες σας τον καλύτερό σας εαυτό.

Ποιοι άλλοι είναι οι συντελεστές της δουλειάς αυτής; Πώς συναντήθηκαν τα μουσικά σας μονοπάτια;

Μια ολοκληρωμένη δουλειά, χωρίς καλούς μουσικούς δεν θα έχει το αποτέλεσμα που θέλω να βγάλω.

Γι' αυτό, άλλωστε, σε όλες μου τις δουλειές, όπως και σε αυτήν τα όργανα όλα είναι φυσικά και όχι από το κομπιούτερ. Μεγάλο ρόλο έπαιξε ο σπουδαίος κιθαρίστας Δημήτρης Παπαγγελίδης, που πήρε πάνω του όλο το ενορχηστρωτικό μέρος, μαζί με τους μουσικούς που τον πλαισίωσαν.

Αυτοί είναι η Μαριλίζα Παπαδούρη-Παπαγγελίδη στο τσέλο, ο Κυριάκος Γκουβέντας στο βιολί, ο Στράτος Σαμιώτης στα κρουστά, πιάνο και πλήκτρα, ο Σπύρος Παγιάτης, μαντολίνο και μπαγλαμά ο Δημήτρης Κουφογιώργος. Την ηχοληψία και μίξη έκανε ο Σάκης Γκίκας στο στούντιο «Μύθος». Ειδικά με τον Δημήτρη Παπαγγελίδη μάς συνδέει μια μακρόχρονη φιλία και ήλθε η κατάλληλη στιγμή να συνεργαστούμε.

Στις δισκογραφικές δουλειές σου υπάρχει το λαϊκό στοιχείο. Θεωρείς ότι ανήκεις στους δημιουργούς του σύγχρονου λαϊκού τραγουδιού;

Ναι, υπάρχει – και πολύ έντονα θα έλεγα –, γιατί αγαπώ πολύ την ελληνική μουσική και προσπαθώ να συνεχίσω τη δική μας λαϊκή μουσική όσο καλύτερα γίνεται.

Ζούμε μια εποχή όπου πολλοί δημιουργοί (όχι μόνο μουσικοί δημιουργοί) επιμένουν να δίνουν το στίγμα της σύγχρονης ελληνικής σκηνής στο πείσμα των καταστάσεων. Θα ήθελες να σχολιάσεις αυτό το φαινόμενο και τη δική σου οπτική απέναντι σε αυτό;

Ναι, και καλά κάνουμε όσοι δίνουμε ένα αγώνα δύσκολο μεν, αλλά με πολύ ενδιαφέρον. Να μη σταματήσουμε να είμαστε παρόντες σε όλο αυτό που συμβαίνει γύρω μας, στηρίζοντας το έργο μας.

Τι μελλοντικό ετοιμάζεις σχετικά με το «Είν' ο κόσμος που αλλάζει», αλλά και γενικότερα;

Ετοιμάζω κάποιες ζωντανές εμφανίσεις και παρουσίαση της τελευταίας μου δουλειάς «Είναι ο κόσμος που αλλάζει» και, δισκογραφικά, υπάρχει αρκετό υλικό που περιμένει, για να βγει.

Mε το καλό όλα, λοιπόν!

Ευχαριστώ πολύ, Αρετή!

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»
    Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»
    Nικήτας Boστάνης: «Προσπαθώ να συνεχίσω τη λαϊκή μας μουσική όσο καλύτερα γίνεται»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Τερζάκης: Το τίμημα της επιλεκτικότητας είναι τελικά θετικό

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Όταν ένας καλλιτέχνης δοκιμάζεται σε βυζαντινούς...

    Συνέχεια

    Πλέσσας: «Αν χαθεί ο σεβασμός, τίποτα δεν αξίζει τον κόπο»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου «Οταν ήμασταν παιδία, ο Μίμης μας ταξίδευε με το πιάνο του....

    Συνέχεια

    Νένα Βενετσάνου- Νότης Μαυρουδής: “Κάθε μια νύχτα είναι μόνο μια σελίδα”

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου

    Με αφορμή την ιδιαίτερα επιτυχημένη σειρά παραστάσεών τους, σε συνεργασία με τον σημαντικό κιθαριστή της νέας γενιάς, Γιώργο Τοσικιάν, ο...

    Συνέχεια