Συνεντεύξεις

Ρωτάμε, απαντάνε!

Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»

Γράφει η Λένα Λουλούδη

Για το πρόσφατο περιστατικό με τον Στάθη Παναγιωτόπουλο, η ερμηνεύτρια Αναστασία Έδεν υπογραμμίζει:

"Είναι απεχθές και αδιανόητο από έναν άνθρωπο του θεάματος. Θα περίμενε κανείς μία στάση ζωής με διαφάνεια και ευσυνειδησία από ένα δημοφιλές πρόσωπο της τηλεόρασης, όπου συμμετέχει μάλιστα και σε μια εκπομπή αρκετά καυστική και επικριτική με τους άλλους ανθρώπους γνωστούς ή μη, αντ' αυτού βλέπουμε μία χυδαιότητα και μία θρασύτητα του «κάνω ό, τι θέλω» χωρίς κανένα δισταγμό και όριο. Πέρα από τη δικαστική και νομική έκβαση του θέματος, θα πρέπει να αποβάλλουμε όλους αυτούς τους «κυρίους» από τον χώρο μας εμείς οι ίδιοι οι άνθρωποι της τέχνης και του θεάματος, δεν μπορούμε πια να περιμένουμε να σκάσει η βόμβα πρώτα…Θέλει θάρρος και συναδελφικότητα".

Αναστασία, υπάρχουν τελικά στο χώρο της μουσικής αντίστοιχες συμπεριφορές;

Σαφώς και υπάρχουν, συνήθως από άτομα που έχουν θέση ισχύος, λόγω αναγνωρισιμότητας και δύναμης στο χώρο. Στο «παιχνίδι» του θεάματος, της ελπίδας που μπορεί να έχει ένας καλλιτέχνης για κάτι καλύτερο στην καριέρα του ή ακόμη και της απλής επιβίωσής του στο χώρο, πολλά και πολλοί μπορούν να «παίξουν» με την ψυχή και την ύπαρξή του. Δυστυχώς κάποιοι από τους ανθρώπους που κρατούν τα ηνία στο πεδίο της τέχνης, αντί να είναι φωτεινοί φάροι, όπως δείχνουν στον κόσμο, είναι δυνάστες και σε κάποιες περιπτώσεις και πολύ χειρότερα πράγματα… Είναι θλιβερό, αλλά έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία, τόσο σε πρόβες όσο και επί σκηνής. Με το φόβο της ανεργίας και της περιθωριοποίησης από τον καλλιτεχνικό χώρο, γεννιέται η σιωπή.

Τι θα μπορούσε να γίνει, για να εξυγιανθεί ο χώρος της τέχνης και του θεάματος;

Δεν ελπίζω σε θαύματα, αλλά πιστεύω στους ανθρώπους! Πρέπει να μιλήσουμε, να σταματήσει ο φόβος, ότι είμαστε ο καθένας μόνος του. Αν οι φωνές μας ενωθούν και πιστέψουμε στο δίκαιο, ίσως να καταφέρουμε να αλλάξουμε κάτι για τις επόμενες γενιές. Θα ήθελα η κόρη μου να βρει έναν καλύτερο κόσμο και αυτό είναι η κινητήριος δύναμή μου.

Πιστεύεις ότι διανύουμε μια περίοδο βίας και έντονης κρίσης κοινωνικά;

Είναι αλήθεια πως ζούμε σε μια δύσκολη εποχή, βιώνουμε μια έντονη κρίση ιδεών και αξιών. Δεν υπάρχει σεβασμός στον άνθρωπο άλλα και γενικότερα στη ζωή. Δυστυχώς ο δέκτης όλης αυτής της κατάστασης είναι οι πιο αδύναμοι, οι γυναίκες και τα παιδιά... εκεί αντανακλά το πρόσωπο και η σκληρότητα της κοινωνίας μας. Χρειάζεται εκπαίδευση και καθοδήγηση από την οικογένεια, προκειμένου να καταλάβουμε το βασικό, ότι για να ζούμε καλά, θα ήταν σοφό να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο και να έχουμε τη διάθεση να φροντίσουμε ο ένας τον άλλο, διότι δεν υπάρχει ποιότητα ζωής χωρίς αυτή την βασική αρχή, όπως δεν υπάρχει και ζευγάρι δίχως εκτίμηση και σεβασμό.

Επομένως, ποιες πιστεύεις ότι είναι οι αιτίες της έξαρσης βίας που υπάρχει εναντίον των γυναικών τα τελευταία χρόνια;

Παίζει σημαντικό ρόλο η μόρφωση, η παιδεία και η οικογένεια. Από το πώς θα μεγαλώσει ένα παιδί και πώς θα μάθει να σέβεται τον εαυτό του και κατ' επέκταση τον σύντροφό του στο μέλλον. Επίσης, μεγάλο μερίδιο ευθύνης έχει το διαδίκτυο, ο έρωτας έχει χάσει την ουσία και την έννοιά του, όλα έχουν ισοπεδωθεί... το σώμα, η επαφή, για να μη μιλήσω για το συναίσθημα που είναι σχεδόν ανύπαρκτο... η γυναίκα ποζάρει στα social χωρίς ψυχή και ο άνδρας που επιθυμεί μια εικόνα τελικά. Αυτό όμως που με ανησυχεί περισσότερο είναι το πώς θα βιώσουν τον έρωτα τα παιδιά μας στο μέλλον...

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»
    Aναστασία Έδεν: «Έχω δει να ασκείται λεκτική, ψυχολογική και σωματική βία και στο χώρο της μουσικής!»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Παναγιώτης Σδούκος: «Η γλώσσα της μουσικής υπερβαίνει οποιαδήποτε άλλη γλώσσα που διαιρεί και χωρίζει»

    Γράφει η Ιλένια Χρίστου Με ένα καινούργιο τραγούδι στις αποσκευές του από το καλοκαίρι, το «Αγάπη...

    Συνέχεια

    Kώστας Άγας: «Με τη δουλειά και την προσπάθεια γίνεσαι καλύτερος»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Συνάντησα τον Κώστα Άγα, με την υπόσχεση ότι θα ανοίξει τα χαρτιά...

    Συνέχεια

    Τάσος Γκρους: «Τα όνειρά μου πραγματοποιήθηκαν και έχω ακόμα τη δυνατότητα να κάνω κι άλλα»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Ο Τάσος Γκρους είναι ένας άνθρωπος που έχει πειραματιστεί...

    Συνέχεια

    Eύα Φάμπα: «Στο ΡΟΔΟ ΜΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟ τα τραγούδια εστιάζουν στον άνθρωπο»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Η κυκλοφορία της νέας ολοκληρωμένης δουλειάς μιας προσωπικότητας της ελληνικής μουσικής,...

    Συνέχεια

    Μιχάλης Παπαπέτρου: «Η τέχνη πάντα συνομιλούσε με την ιστορία και την κοινωνία»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Είναι μαέστρος, πιανίστας και ενορχηστρωτής...

    Συνέχεια

    Δημήτρης Κτιστάκης: «Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, διαπίστωσα τη δίψα των μαθητών και των φοιτητών για μουσική»

    Γράφει η Μίνα Μαύρου Επιστρέφοντας στην Ελλάδα ύστερα από την πολύχρονη παραμονή του στη Γερμανία,...

    Συνέχεια

    Γιάννης Σκαρής: «Για να μπορέσεις να υπηρετήσεις το μπουζούκι, πρέπει να του δώσεις την ψυχή σου»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου «Οι καιροί είναι δύσκολοι φίλε κι αδερφέ μου. Μην τα παρατάς...

    Συνέχεια

    Aγγέλω Σφέτσου: «Δεν υπάρχει τραγούδι χωρίς στίχο και στίχος χωρίς μουσική»

    Γράφει η Λένα Λουλούδη Κάποτε ο Γιάννης Σπανός την χειροφίλησε, όταν την πέτυχε στο καμαρίνι να...

    Συνέχεια

    Στάθης Άννινος: «Ο δημιουργικός μου εαυτός αντιστέκεται»

    Γράφει η Αρετή Κοκκίνου Με τη δουλειά του πιανίστα και συνθέτη Στάθη Άνιννου είχαμε ασχοληθεί και...

    Συνέχεια