Ρεπορτάζ

Τι μάθαμε για εσάς!

«Ό,τι και να πεις Μενδώνη, το τραγούδι δεν τελειώνει»

Με τα συνθήματα «Ό,τι και να πεις Μενδώνη, το τραγούδι δεν τελειώνει» και «Ούτε αμ ούτε εμ, άδεια τώρα στην ΕΔΕΜ» επισκέφτηκε το Υπουργείο Πολιτισμού αντιπροσωπεία δημιουργών, μετά από την αυθόρμητη πρόταση της Λίνας Νικολακοπούλου στη συνέντευξη τύπου που έδωσαν το μεσημέρι της Τετάρτης στο Άλσος και τα τρία σωματεία των δημιουργών ενωμένα.

Το κοινό τους αίτημα, να αδειοδοτηθεί άμεσα ο Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης των δημιουργών ΕΔΕΜ, όπως είχε δεσμευτεί γραπτώς προεκλογικά ο πρωθυπουργός. Οι δημιουργοί υπογράμμισαν σε όλους τους τόνους ότι η ολιγωρία του υπουργείου, άνοιξε την όρεξη σε επίδοξους μνηστήρες του ιδιωτικού τομέα, όπως τον Δημήτρη Μάρη, αλλά και σε άλλες ΑΟΔ (Ανεξάρτητες Οντότητες Διαχείρισης) που μπαίνουν στο παιχνίδι προκαλώντας κατακερματισμό στην ήδη πληγωμένη αγορά.

την κατάμεστη από δημοσιογράφους και δημιουργούς αίθουσα του Άλσους, διακρίναμε μεταξύ άλλων τους: Σταύρο Ξαρχάκο, Χρήστο Νικολόπουλο, Σταμάτη Κραουνάκη, Νότη Μαυρουδή, Παρασκευά Καρασούλο, Λινα Νικολακοπούλου, Παναγιώτη Καλατζόπουλο, Κώστα Καλδάρα, Γιώργο Νταλάρα, Σωκράτη Μάλαμα, Ισαάκ Σούση, Διονύση Τσακνή, Θέμη Καραμουρατίδη, Οδυσσέα Ιωάννου, Ελένη Φωτάκη, Μυρτώ Κοντοβά, Μανόλη Φάμελλο, Διονύση Σαββόπουλο, Φοίβο Τασσόπουλο κ.α.

«Θα μιλήσω όρθιος όπως είμαι στα πάλκα» είπε ο πρόεδρος του σωματείου ΑΣΜΑ 450+ Φοίβος Δεληβοριάς, ξεκινώντας με αναδρομή των τελευταίων επτά ετών της ταλαιπωρίας τους. «Εμείς οι δημιουργοί, ενώ σπεύδουμε να τραγουδήσουμε αφιλοκερδώς βοηθώντας διάφορες κινήσεις, ποτέ δεν έχουμε ζητήσει κάτι. Εδώ και εφτά χρόνια παλεύουμε για έναν δικό μας ανεξάρτητο Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης. Μετά από πιέσεις μας η προηγούμενη κυβέρνηση νομοθέτησε ώστε, μετά το σκανδαλο ΑΕΠΙ, να μεταφερθούμε στην κρατική ΕΥΕΔ μεταβατικά. Ο νόμος προβλέπει τη μεταφορά μας στον δικό μας ΟΣΔ την ΕΔΕΜ. Προεκλογικά είδαμε όλους τους πολιτικούς αρχηγούς. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δεσμεύτηκε εγγράφως πως θα στηρίξει το αίτημα μας που ήταν η άμεση αδειοδότηση του δικού μας οργανισμού. Πουθενά στον κόσμο δεν ελέγχουν το δικαίωμα ιδιώτες» είπε ο Φοίβος Δεληβοριάς.

Η εξέλιξη δεν ήταν όμως ευνοϊκή. «Ενώ η υπουργός Λίνα Μενδώνη στην αρχή μας είχε πει ότι θα μας στηρίξει, στην πορεία άρχισε να βάζει προϋποθέσεις την προσκόμιση εκ μέρους μας ενός Business plan. Παράδοξο αφού η ΕΥΕΔ ήταν κρατική υπηρεσία και θα μπορούσε να ελέγξει ανά πασα στιγμή τι συμβαίνει. Παρ'ολα αυτά το δεχτήκαμε. Έλα όμως που ξήλωσε μετά το ΔΣ του ΟΠΙ (Οργανισμός Πνευματικής Ιδιοκτησίας του Υπουργείου) και παραιτήθηκε και η διοικήτρια της ΕΥΕΔ και όλα καθυστέρησαν και η άδεια δεν ερχόταν. Όταν μάθαμε ότι αδειοδότησε ιδιώτη, ο χώρος άρχισε να διαμαρτύρεται βίαια. Θα μείνουμε για πάντα μπανανία;» αναρωτήθηκε ο τραγουδοποιός και απαριθμώντας ιστορικά τραγούδια στον επίλογο του κατέληξε ως εξής: «Θα κάνουμε κινητοποιήσεις. Θα οργανώσουμε ακόμα και τη σιωπή μας. Όταν η μουσική παύει να ακούγεται η σιωπή γίνεται εκκωφαντική».

Η Ελένη Γιαννατσούλια εκπροσωπώντας το σωματείο «Υπέρβαση» σε μια σύντομη αλλά συγκινητική παρέμβαση είπε: «Το υπουργείο κάνει αναγωγή του προβλήματος σε εμάς που είμαστε πένητες και πληγωμένοι».

Ο Στάθης Δρογώσης, εκπρόσωπος του σωματείου Μέτρον, ξεκίνησε λέγοντας πως νιώθει σαν κάποιος σεναριογράφος να γράφει εφτά χρόνια μια σαπουνόπερα και πως ευθύνη έχουν όλες οι κυβερνήσεις για την παράταση της ταλαιπωρίας. «Αυτά τα χρόνια είχαμε και διαφωνίες μεταξύ μας οι δημιουργοί, συγκρουστήκαμε. Σήμερα όμως ενωμένοι και μετά την είδηση ότι εκτός από τον Μάρη, διεκδικεί κι άλλος ΑΟΔ μερίδιο, έχουμε κοινό αίτημα». Ο τραγουδοποιός υπογράμμισε ότι ιδιαίτερα οι στιχουργοί που δεν έχουν άλλο εισόδημα είναι στα όρια της εξαθλίωσης και της ζητιανιάς. Αργότερα τόνισε ότι η άδεια είναι το πρώτο βήμα καθώς μετά οι δημιουργοί θα κληθούν να αναζητήσουν χρηματοδότηση.

«Η χρηματοδότησή σας είναι το σύνολο των ενεργών ρεπερτορίων σας που θα εισπράττει από την αγορά» απάντησε ο Ρήγας Αξελός πρόεδρος του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης «Διόνυσος».

Η τοποθέτηση του Στάθη Δρογώση προκάλεσε την ερώτηση δημοσιογράφου, αν η ΕΔΕΜ των δημιουργών θα δεχόταν χρηματοδότηση από τον Δημήτρη Μάρη και την ΑΟΔ του. Τον λόγο πήρε ο Γιώργος Ανδρέου ο οποίος ξεκαθάρισε ότι δεν προβλέπει κανένας νόμος να είναι ένας Οργανισμός Συλλογικής Διαχείρισης Κάτω από την ομπρέλα ιδιώτη. «Το μόνο που είναι εφικτό, είναι να αναθέσουμε αν κρίνουμε ότι το επιθυμούμε, την είσπραξή μας σε κάποια εταιρεία».

Ο Γ. Ανδρέου πρόσθεσε πως η πολιτεία θα έχει τέραστια ευθύνη αν σπάσει την προστασία που τους παρέχει η ισχύουσα νομοθεσία και επιτρέψει σε κάποιον ιδιώτη και την εταιρεία του να έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά. «Δείτε τι συμβαίνει σήμερα. Ο ιδιώτης που βρίσκεται πίσω από τη νέα ΑΟΔ είναι και εκδότης. Πως μπορεί να εισπράττει δικαίωμα κάποιος που είναι και χρήστης και εκδότης; Όταν έχει σύγκρουση συμφερόντων τι θα κάνει;». Ο Π. Καλατζόπουλος έδωσε ένα σχετικό παράδειγμα: «Θα μπορούσε κανείς να τον κατηγορήσει ότι ευνοεί πχ όποιον δημιουργό διαφημίζεται στα μέσα του.

«Εμείς στη Warner και την Universal ακολουθούμε το τοπικό ρεπερτόριο, γι'αυτό συνταχθήκαμε με την ΕΥΕΔ και την ΕΔΕΜ», είπε η εκδότρια Αγγελική Τσίκλου, υπογραμμίζοντας ότι είναι χιλιάδες οι ξένοι δημιουργοί που εκπροσωπεί η ΕΥΕΔ και οι οποίοι θα ακολουθήσουν στην ΕΔΕΜ αν και εφόσον η υπουργός την αδειοδοτήσει. Έδωσε μάλιστα με έναν μεταφορικό τρόπο την περίληψη της περιπέτειας των δημιουργών, προκειμένου να καταλάβουν οι δημοσιογράφοι το πολυπλόκαμο θέμα των πνευματικών δικαιωμάτων: «Η ΕΔΕΜ είναι αρραβωνιασμένη με την ΕΥΕΔ αλλά η υπουργός δεν τις παντρεύει με αποτέλεσμα να τη γυροφέρνουν μνηστήρες»

Οι δημιουργοί πριν πορευτούν προς το υπουργείο πολιτισμού, επανέλαβαν πως οι κινητοποιήσεις τους μόλις ξεκίνησαν.

Πηγή: tvxs.gr

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    «Ό,τι και να πεις Μενδώνη, το τραγούδι δεν τελειώνει»
    «Ό,τι και να πεις Μενδώνη, το τραγούδι δεν τελειώνει»
    «Ό,τι και να πεις Μενδώνη, το τραγούδι δεν τελειώνει»
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Κάτοχος του Βραβείου «Forty Under 40» ο λαουτίστας Βασίλης Κώστας

    Με το τιμητικό Βραβείο «Forty Under 40» τιμήθηκε ο διεθνής λαουτίστας, Βασίλης Κώστας. Στην...

    Συνέχεια

    Συγκινητική δωρεά από τον Γιάννη Πάριο στο Νοσοκομείο Μεταξά

    Δύο κλίνες Μ.Ε.Θ. παραδόθηκαν και τοποθετήθηκαν στο Νοσοκομείο ΜΕΤΑΞΑ, δωρεά των Γιάννη Πάριου &ndash...

    Συνέχεια

    «Στα Τραγούδια Λέμε Ναι» στην ΕΡΤ1-Αφιέρωμα στον Μάριο Τόκα

    Στα μονοπάτια του υπέροχου, του ρομαντικού, του τρυφερού Μάριου Τόκα «περπατά» η εκπομπή "Στα...

    Συνέχεια

    Μνημείο θα κηρυχθεί το σπίτι που γεννήθηκε ο Νίκος Γκάτσος, στην Ασέα Αρκαδίας

    Μετά τον Κωστή Παλαμά και τον Οδυσσέα Ελύτη, ο Νίκος Γκάτσος θα «αποκτήσει» σύντομα...

    Συνέχεια

    Annual IFPI Chart 2020

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Την 11η Ιανουαρίου 2021, η IFPI κοινοποίησε το Top-100 Annual Sales Chart για το 2020. Ο...

    Συνέχεια

    «Τα μουσικολούλουδα και ο παράφωνος κάκτος» από τον Δημήτρη Κάσσαρη

    Το νέο παιδικό εικονογραφημένο βιβλίο του τραγουδοποιού, συγγραφέα Δημήτρη Κάσσαρη, κυκλοφόρησε το καλοκαίρι από τις εκδόσεις...

    Συνέχεια

    O Kώστας Θωμαϊδης για τον Θάνο Μικρούτσικο

    28/12/19-28/12/20: Ένας χρόνος χωρίς τον Θάνο Μικρούτσικο. Ο ερμηνευτής και επί σειρά ετών συνεργάτης...

    Συνέχεια

    Χριστούγεννα στο Κανάλι Ένα 90,4

    Αυτά τα τόσο διαφορετικά φετινά Χριστούγεννα, που μένουμε σπίτι, το Κανάλι Ένα 90,4 φέρνει στα ραδιόφωνά μας τη μαγεία με τη...

    Συνέχεια

    Αφιέρωμα στη Φλέρυ Νταντωνάκη από το νέο τεύχος του Μετρονόμου

    Κυκλοφόρησε το νέο τεύχος του Μετρονόμου (τχ.75-76) με ένα πλούσιο αφιέρωμα στη Φλέρυ Νταντωνάκη.

    Συνέχεια

    «Η Μουσική της Ροτόντας» του Δημήτρη Μαραμή σε πρώτη τηλεοπτική μετάδοση από την ΕΡΤ3

    To Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανέθεσε το 2017 στον συνθέτη, Δημήτρη Μαραμή, να...

    Συνέχεια