Αφιερώματα

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι

James Bond – «Τραγουδώντας» για τα 60 χρόνια του αγαπημένου Πράκτορα

Γράφει ο Κώστας Προβατάς

Ο κινηματογράφος είναι γεμάτος από «ήρωες» που αγαπήθηκαν από το κοινό για τα δικά τους ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως π.χ. ο Tarzan, από τις ριψοκίνδυνες ενέργειές τους, για να βοηθήσουν φτωχούς ή τον απλό λαό, όπως ο Robin Hood ή ο Superman. Υπάρχει και μια κατηγορία άλλη, όπως ο Ηρακλής Πουαρό της Αγκάθα Κρίστι που ξεδιαλύνει αρκετά εγκλήματα ή ο Σέρλοκ Χόλμς και άλλοι σαν κι αυτούς που χαρακτηρίζονται διαχρονικοί, ίσως μέχρις… ανανεώσεων.

Από τον Οκτώβριο του 1962 όμως ο James Bond κάνει τη διαφορά, εννοούμε κινηματογραφικά αλλά και μουσικά, όπως θα δούμε. Δεν είναι ένα «καλό παιδί», είναι κομψός, αριστοκράτης, έξυπνος, θαρραλέος και πάντοτε τριγυρισμένος από πανέμορφες γυναίκες, συχνά εξόχως… επικίνδυνες, απίστευτα γοητευτικές και μοναδικές, συνήθως παίζουν το ρόλο του «δολώματος» ή του αντίπαλου δέους, του εξαιρετικού μάλιστα δέους! Οι παρτενέρ του συχνά μάλιστα είχαν και τίτλους καλλιστείων, αλλά μέχρις εκεί…

Όπως και ο συγγραφέας του James Bond, ο Ian Fleming, δεν υπήρξε τίποτα ιδιαίτερο, ήξερε όμως από σασπένς μαζί με απρόοπτα και όλα πλαισιωμένα από φλερτ και ακόμα παραπέρα. Ας μην ξεχνάμε φυσικά πως όσοι υποδύθηκαν τον James Bond ήταν επίσης γοητευτικοί και με φινέτσα άνδρες, ώστε να μπορούν να σταθούν δίπλα στις πανέμορφες γυναίκες των καστ.

Πρώτος και καλύτερος ο Sean Connery, που δεν ήταν καν αριστοκράτης, αλλά ένας φτωχός νέος που έκανε χίλια -δυο ταπεινά επαγγέλματα πριν γίνει ηθοποιός, αλλά κανείς δεν αμφισβήτησε με την πρώτη ταινία «Dr No» ότι ο Connery δεν ήταν αριστοκράτης, γιατί ήταν τόσο πειστικός! Υποψήφιος για τον πρώτο ρόλο ήταν ο Christopher Lee (ο γνωστός Δράκουλας). Βέβαια πίσω στο 1954, πρώτος διδάξας του James Bond ήταν ο Barry Nelson, στην τηλεοπτική έκδοση του «Casino Royale». Ενώ το 1967, πάλι στην μικρή οθόνη, τον ρόλο ερμήνευσε ο David Niven.

Εμείς θα κάνουμε μια αναδρομή στα 60 χρόνια των ταινιών του James Bond, αλλά με την προσοχή μας στραμμένη στις μουσικές που διάνθισαν τις ταινίες αυτές και μάλιστα οι περισσότερες έγιναν σπουδαίες επιτυχίες, ενώ αντίστοιχα μεγάλοι καλλιτέχνες αναλάμβαναν να τα δημιουργήσουν. Αλλά πρώτο όλων το αναγνωρίσιμο σήμα όλων των ταινιών James Bond, η βασική και πρώτη έκδοση, μια σύνθεση του Monty Norman:

«Τζέιμς Μποντ εναντίον Δρ. Νο», Sean Connery (1962), «The James Bond Theme (For Dr. No)» · John Barry Orchestra

«Από την Ρωσία με αγάπη», Sean Connery (1963). Matt Monro – “From Russia With Love”. Ο Βρετανός «Σινάτρα», εκπρόσωπος της χώρας του στη Eurovision ένα χρόνο μετά (1964), που κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Έφυγε πολύ νέος από τη ζωή, μόλις στα 54 χρόνια του, το 1985.

«Επιχείρηση Χρυσοδάκτυλος», Sean Connery (1964). «Goldfinger Theme Song» - Shirley Bassey. Το soundtrack έφτασε στο Νο. 1 του Billboard 200 και πέρασε 70 εβδομάδες στα charts. Ανέβηκε επίσης στο Νο. 14 στα βρετανικά τσαρτ άλμπουμ, ενώ έλαβε την πρώτη υποψηφιότητα για το βραβείο Grammy για τη σειρά ταινιών “James Bond”.

«Επιχείρηση Κεραυνός», Sean Connery (1965). “Thunderball Theme Song” – Tom Jones. Ομότιτλο τραγούδι για την ταινία είχε προτείνει τότε και ο Jonny Cash.

«Ζεις μόvo δύο φορές», Sean Connery (1967). Nancy Sinatra – “You Only Live Twice”. Ο παραγωγός της ταινίας, ήθελε ο φίλος του Frank Sinatra να ερμηνεύσει το τραγούδι. Εκείνος πρότεινε να χρησιμοποιήσουν την κόρη του. Ο συνθέτης John Barry ήθελε να χρησιμοποιήσει την Aretha Franklin, αλλά οι παραγωγοί επέμειναν να χρησιμοποιήσει τη Nancy, η οποία απολάμβανε μεγάλη δημοτικότητα εκείνη την εποχή με το "These Boots Are Made for Walkin".

«Στην Υπηρεσία της Αυτού Μεγαλειότητας», George Lazenby (1969). Louis Armstrong – “We Have All The Time In The World”. Θεωρείται το δευτερεύον μουσικό θέμα στην ταινία αυτή, με πρωτεύον θέμα το ομότιτλο ορχηστρικό.

«Τα διαμάντια είναι παντοτινά», Sean Connery (1971). Το soundtrack δημιουργήθηκε για άλλη μια φορά από τον John Barry, την έκτη του φορά που συνθέτει για μια ταινία James Bond. Το "Diamonds Are Forever" ήταν το δεύτερο θέμα που ερμήνευσε η Shirley Bassey, μετά το "Goldfinger" το 1964.

«Ζήσε κι άσε τους άλλους να πεθάνουν», Roger Moore (1973). “Live and Let Die” - Paul McCartney & The Wings. Η ερμηνεία του Paul McCartney στο "Live and Let Die" ήταν το πρώτο θεματικό τραγούδι των ταινιών James Bond, που προτάθηκε για Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού (το έχασε από την Barbra Streizand). Έφτασε στο Νο. 2 ως single στις Η.Π.Α. και στο Νο. 9 στα βρετανικά charts. Ήταν επίσης το πρώτο ροκ τραγούδι που άνοιξε μια ταινία “James Bond”, ενώ ο ενορχηστρωτής George Martin κέρδισε το Grammy ενορχήστρωσης το 1974.

«Ο άνθρωπος με το χρυσό πιστόλι», Roger Moore (1974). “The Man With The Golden Gun” – Lulu.

«Ο κατάσκοπος που μ' αγάπησε», Roger Moore (1977). “Nobody Does It Better” – Carly Simon. Ήταν το πρώτο θεματικό τραγούδι για τον James Bond που είχε διαφορετικό τίτλο από το όνομα της ταινίας μετά το Dr. No (1962), αν και η φράση «The spy who loved me» περιλαμβάνεται στους στίχους.

Μεταξύ των πιο επιτυχημένων θεμάτων του James Bond, το τραγούδι πέρασε τρεις εβδομάδες στο Νο. 2 του αμερικανικού Billboard Hot 100. Έφτασε στο Νο. 1 στο Billboard Easy Listening chart, όπου παρέμεινε για επτά εβδομάδες και έγινε η Νο. 1 σύγχρονη επιτυχία για ενήλικες του 1977. Το τραγούδι πιστοποιήθηκε χρυσό, δηλώνοντας πωλήσεις ενός εκατομμυρίου αντιτύπων στις ΗΠΑ. Έφτασε επίσης στο Νο. 7 στο UK Singles Chart. Το τραγούδι έλαβε υποψηφιότητες για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι το 1978.

Το 2012, το Rolling Stone το κατέταξε ως το τρίτο καλύτερο θεματικό τραγούδι του James Bond, ενώ το Billboard το κατέταξε ως το δεύτερο καλύτερο. Το 2021, η USA Today έστεψε το "Nobody Does it Better" ως το καλύτερο θεματικό τραγούδι του James Bond. O τραγουδιστής των Radiohead, Thom Yorke, το αποκάλεσε ως το "πιο σέξι τραγούδι που γράφτηκε ποτέ".

«Επιχείρηση Moonraker», Roger Moore (1979). Η Ουαλή τραγουδίστρια Shirley Bassey είναι η μόνη τραγουδίστρια που ερμήνευσε περισσότερα από ένα θέματα James Bond, αφού το «Moonraker» έρχεται –τρίτο στη σειρά- να ακολουθήσει τα πολύ επιτυχημένα «Goldfinger» και «Diamonds are forever».

«Για τα μάτια σου μόνο», Roger Moore (1981). “For Your Eyes Only” - Sheena Easton. Το «For Your Eyes Only» είναι το θέμα της 12ης ομώνυμης ταινίας του James Bond, σε ερμηνεία της Σκωτσέζας Sheena Easton. Το τραγούδι έφτασε στο νούμερο 4 στο αμερικανικό Billboard Hot 100 και στο νούμερο 8 στο UK Singles Chart. Προτάθηκε για καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι στα Βραβεία Όσκαρ το 1982. Για την ίδια ταινία, ομότιτλο τραγούδι έγραψαν και οι Blondie που εμφανίζεται στο άλμπουμ τους του 1982 «The Hunter».

«Επιχείρηση Octopussy», Roger Moore (1983). Rita Coolidge – «All Time High (The Theme Song From Octopussy)». Το "All Time High" ήταν το πρώτο θεματικό τραγούδι από μια ταινία του James Bond, για την οποία γυρίστηκε ένα βίντεο, το βίντεο που αποτελείται από πλάνα της Rita Coolidge – τραβηγμένο σε σχετικά κοντινή εστίαση – να τραγουδά σε ένα φαινομενικό ινδικό παλάτι (στην πραγματικότητα πρόκειται για το Βασιλικό Περίπτερο στο Brighton), με σκηνές από την ταινία.

«Ποτέ μην ξαναπείς ποτέ», Sean Connery (1983). «Never Say Never Again» - Lani Hall.

Η ταινία που έγινε, για να ανταγωνιστεί το "Octopussy" και γυρίστηκε από άλλη εταιρεία. Πρόκειται για το ριμέικ της ταινίας του 1965 «Thunderball». Πιο σημαντικό στοιχείο απ' όλα, η τελευταία εμφάνιση του Sean Connery σαν 007. Όσο για το τραγούδι, να πούμε ότι ερμηνεύτηκε από τη Lani Hall, αφού η Bonnie Tyler, που της είχε προταθεί αρχικά, αντιπάθησε πολύ το τραγούδι –όπως λέγεται- και είχε αρνηθεί.

«Επιχείρηση Κινούμενος Στόχος», Roger Moore (1985). Πρόκειται για την έβδομη και τελευταία εμφάνιση του Roger Moore ως φανταστικού πράκτορα της MI6. Το ομώνυμο τραγούδι «A View to a Kill» ήταν το 13ο single του αγγλικού new wave και synth-pop συγκροτήματος Duran Duran, που κυκλοφόρησε στις 6 Μαΐου 1985 και έγινε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του συγκροτήματος. Παραμένει το μοναδικό θεματικό τραγούδι του James Bond που έφτασε στο νούμερο 1 στο αμερικανικό Billboard Hot 100, ενώ έφτασε επίσης στο νούμερο 2 για τρεις εβδομάδες στο UK Singles Chart.

Το τραγούδι ήταν το τελευταίο κομμάτι που ηχογραφήθηκε από την πιο διάσημη πενταμελή σύνθεση των Duran Duran μέχρι την επανένωσή τους το 2001 και ερμηνεύτηκε επίσης από το συγκρότημα στο Live Aid στη Φιλαδέλφεια, την τελευταία τους εμφάνιση, πριν από τον πρώτο τους χωρισμό. Την επόμενη χρονιά, ο συνθέτης John Barry και οι Duran Duran ήταν υποψήφιοι για τη Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για το "A View to a Kill".

«Με το δάχτυλο στη σκανδάλη», Timothy Dalton (1987). A-Ha – “The Living Daylights”. Ήταν η τελευταία ταινία που χρησιμοποίησε τον τίτλο ιστορίας του Ian Fleming, μέχρι το “Casino Royale” το 2006. Όπως και άλλα θέματα ταινιών James Bond πριν από αυτό, η κυκλοφορία των A-ha δεν ήταν το μόνο ηχογραφημένο τραγούδι για την ταινία. Το συγκρότημα Pet Shop Boys ηχογράφησε επίσης ένα τραγούδι για την ταινία, το οποίο κυκλοφόρησε στο άλμπουμ τους Behavior το 1990.

«Προσωπική εκδίκηση», Timothy Dalton (1989). «Licence to Kill» - Gladys Knight. Κυκλοφόρησε ως σινγκλ στις 30 Μαΐου 1989, το τραγούδι μπήκε στο Top-10 στο Ηνωμένο Βασίλειο, φτάνοντας στο νούμερο 6.

“Επιχείρηση χρυσά μάτια”, Pierce Brosnan (1995). “GoldenEye” – Tina Turner. Το τραγούδι γράφτηκε από τον Bono και τον Edge των U2 για την Tina Turner, αφού έμαθαν ότι είχε προσκληθεί να τραγουδήσει το θεματικό τραγούδι στην επερχόμενη ταινία του James Bond (οι Depeche Mode είχαν αρχικά προσεγγιστεί το 1994 αλλά πλησίαζαν στο τέλος περιοδείας τους και δεν μπορούσαν να τηρήσουν το πρόγραμμα).

Η ταινία είναι η πρώτη εμφάνιση του Brosnan ως James Bond. Ήταν και η πρώτη που δεν χρησιμοποίησε στοιχεία ιστορίας από τα έργα του Ian Fleming.

«Το αύριο ποτέ δεν πεθαίνει», Pierce Brosnan (1997). «Tomorrow Never Dies» - Sheryl Crow. Στα 55α Βραβεία Χρυσής Σφαίρας, το τραγούδι ήταν υποψήφιο για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι. Το τραγούδι ήταν επίσης υποψήφιο στα 41α βραβεία Grammy για το καλύτερο τραγούδι που γράφτηκε για κινηματογραφική ταινία, τηλεόραση ή άλλα οπτικά μέσα. Και στους δύο θεσμούς ήταν το δεύτερο καλύτερο.

“Ο κόσμος δεν είναι αρκετός», Pierce Brosnan (1999). «The World Is Not Enough» - Garbage.

Το «The World Is Not Enough» είναι το θεματικό τραγούδι για την ομώνυμη ταινία του James Bond το 1999, που ερμηνεύτηκε από το αμερικάνικο ροκ συγκρότημα Garbage. Το τραγούδι γράφτηκε από τον συνθέτη David Arnold (υπεύθυνο συνθέτη για όλη την ταινία) και τον στιχουργό Don Black, που είχε γράψει άλλα τέσσερα τραγούδια James Bond, ενώ η παραγωγή έγινε από τους Garbage και Arnold. Το τραγούδι δημιουργήθηκε στο στιλ των ομότιμων τραγουδιών της σειράς, σε αντίθεση με το είδος των πρώτων δύο άλμπουμ των Garbage.

«Πέθανε μια άλλη Μέρα», Pierce Brosnan (2002). «Die Another Day» - Madonna.

Πρόκειται για την τελευταία εμφάνιση του Pierce Brosnan σαν 007, είναι φυσικά η πρώτη του 21ου αιώνα, ενώ εμφανίζεται για μία και μοναδική φορά ο John Cleese σαν Q. Παράλληλα σηματοδοτεί τα 40 χρόνια των ταινιών James Bond.

Tο προηγούμενο ομώνυμο soundtrack single του συγκροτήματος Garbage δεν κατάφερε να έχει εμπορική επιτυχία στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η MGM αναζήτησε έναν καλλιτέχνη υψηλού προφίλ, για να γράψει και να εκτελέσει το τραγούδι τίτλου για το «Die Another Day». Η Madonna ήταν η πρώτη τους επιλογή, αφού είχε σημειώσει επιτυχία με single soundtrack στις Η.Π.Α. πιο πρόσφατα με το "Beautiful Stranger" (1999) από το “Austin Powers: The Spy Who Shagged Me” που ήταν επιτυχία των είκοσι κορυφαίων και της χάρισε ένα βραβείο Grammy για το καλύτερο τραγούδι.

Το τραγούδι ήταν υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού, αλλά έχασε από το "The Hands That Built America" των U2 από τις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης». Στα 46α Ετήσια Βραβεία Grammy, ήταν υποψήφια στις κατηγορίες Καλύτερης Ηχογράφησης Χορού και Καλύτερου Μουσικού βίντεο μικρού μήκους, αλλά έχασε και τα δύο βραβεία. Το "Die Another Day" προτάθηκε επίσης για ένα βραβείο «Χρυσά Βατόμουρα», για το Χειρότερο Πρωτότυπο Τραγούδι του 2002, ενώ η ίδια η Madonna κέρδισε το τρόπαιο της χειρότερης ηθοποιού για την εμφάνισή της στην ταινία.

«Casino Royale», Daniel Craig (2006). «You Know My Name» - Chris Cornell.

Το soundtrack του Casino Royale, που κυκλοφόρησε από τη Sony Records στις 14 Νοεμβρίου 2006, περιελάμβανε μουσική που συνέθεσε ο βετεράνος συνθέτης David Arnold, το τέταρτο soundtrack του για τη σειρά ταινιών Bond. Η παραγωγή ανακοίνωσε ότι ο Chris Cornell είχε συνθέσει και θα ερμήνευε το τραγούδι του τίτλου, "You Know My Name". Οι κύριες νότες του τραγουδιού παίζονται σε όλη την ταινία ως υποκατάστατο του θέματος του James Bond, “για να αντιπροσωπεύσουν τη νιότη και την απειρία του”. Το κλασσικό θέμα παίζει μόνο κατά τη διάρκεια των τίτλων τέλους, για να σηματοδοτήσει την κορύφωση του χαρακτήρα του, στην πρώτη εμφάνιση του Daniel Craig στο ρόλο του 007.

«Quantum of Solace», Daniel Craig (2008). «Another Way to Die» - Jack White & Alicia Keys.

Ο Jack White έγραψε και έκανε την παραγωγή του τραγουδιού, παίζει κιθάρα, ντραμς και πιάνο, ενώ η Alicia Keys είναι στα φωνητικά, ένας συνδυασμός που τους έκανε το πρώτο ντουέτο στη μουσική ιστορία των ταινιών του James Bond.

Το τραγούδι έλαβε μερικές θετικές κριτικές ως αυτόνομο, αλλά υποβλήθηκε σε κακή υποδοχή ως “θέμα” James Bond. Η κριτική επικεντρώθηκε στο πώς το τραγούδι δεν φαίνεται να ταιριάζει στο θέμα του 007. Στη δημοσκόπηση Popjustice Reader's 2008, το τραγούδι ψηφίστηκε ως το δεύτερο χειρότερο (Worst Single).

«Skyfall», Daniel Craig (2012). «Skyfall» - Adele.

Από την Κόλαση στον Παράδεισο, για τα μουσικά δρώμενα των ταινιών James Bond.

Το "Skyfall" απέσπασε παγκόσμια αναγνώριση, με επαίνους για τους στίχους, την παραγωγή και τη φωνητική ερμηνεία της Adele, με πολλούς μουσικούς κριτικούς και δημοσιεύσεις να το κατατάσσουν μεταξύ των καλύτερων θεμάτων του Bond. Το τραγούδι γνώρισε παγκόσμια επιτυχία, ανέβηκε στην κορυφή των charts σε έντεκα χώρες και έφτασε στην πρώτη πεντάδα σε διάφορες άλλες περιοχές. Έφτασε στη 2η θέση στο UK Singles Chart και στην 8η στο US Billboard Hot 100.

Με πωλήσεις 7,2 εκατομμυρίων αντιτύπων παγκοσμίως, το "Skyfall" είναι ένα από τα ψηφιακά σινγκλ με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών. Το τραγούδι έλαβε διάφορες διακρίσεις, όπως το Όσκαρ για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι (μετά από τρεις αποτυχημένες υποψηφιότητες θεμάτων Bond στο παρελθόν), το βραβείο Brit για το βρετανικό single, το βραβείο Critics' Choice Movie για το καλύτερο τραγούδι, το βραβείο Χρυσής Σφαίρας για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι, το βραβείο Grammy για το καλύτερο τραγούδι που γράφτηκε για οπτικά μέσα και το World Soundtrack Award, καθιστώντας το έτσι σαν το πρώτο «θέμα» Bond που κέρδισε όλα τα προαναφερθέντα βραβεία. Κατά τη διάρκεια των 85ων βραβείων Όσκαρ, η Adele ερμήνευσε το τραγούδι ζωντανά για πρώτη φορά.

«Spectre», Daniel Craig (2015). «Writing's on the Wall» - Sam Smith.

Το "Writing's on the Wall" έλαβε μικτές κριτικές από κριτικούς, μερικοί μάλιστα το συνέκριναν δυσμενώς σε σχέση με προηγούμενα θεματικά τραγούδια James Bond. Παρ' όλα αυτά, το single έγινε το πρώτο “θέμα” ταινίας Bond που έφτασε στο νούμερο 1 στο βρετανικό Singles Chart. Έφτασε επίσης στο top 10 σε μερικές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά σε αντίθεση με άλλα θέματα ταινιών James Bond, δεν ήταν τόσο επιτυχημένη εκτός Ευρώπης. Το τραγούδι κέρδισε το Βραβείο Χρυσής Σφαίρας Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού στα 73α Βραβεία Χρυσής Σφαίρας και το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού στα 88α Όσκαρ, καθιστώντας το σαν δεύτερο συνεχόμενο «θέμα» Bond που κερδίζει (μετά το «Skyfall» της Adele το 2012).

“No Time to Die”, Daniel Craig (2020). “No Time to Die” - Billie Eilish.

Το «No Time to Die» ανέβηκε στην κορυφή του UK Singles Chart και του Irish Singles Chart. Έγινε το πρώτο νούμερο ένα single της Eilish στο Ηνωμένο Βασίλειο και την έκανε την πρώτη καλλιτέχνιδα που γεννήθηκε τον 21ο αιώνα και βρέθηκε στην κορυφή του chart. Το τραγούδι είναι το δεύτερο θέμα Bond συνολικά που βρίσκεται στην κορυφή του βρετανικού chart. Το "No Time to Die" έκανε το ντεμπούτο του και έφτασε στο νούμερο 16 στο αμερικανικό Billboard Hot 100. Το "No Time to Die" έλαβε διάφορες διακρίσεις, όπως το βραβείο Grammy για το καλύτερο τραγούδι που γράφτηκε για οπτικά μέσα, το βραβείο Χρυσής Σφαίρας για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι, το βραβείο Critics' Choice Movie για το καλύτερο τραγούδι και το Όσκαρ για το καλύτερο πρωτότυπο τραγούδι, καθιστώντας το το τρίτο, αλλά το και τρίτο συνεχόμενο θέμα Bond που κέρδισε το Όσκαρ (μετά το «Skyfall» της Adele το 2012 και το «Writing's on the Wall» του Sam Smith το 2015). Η Eilish έγινε επίσης το πρώτο άτομο που γεννήθηκε τον 21ο αιώνα που κέρδισε ένα Όσκαρ.

Ο δημιουργός του James Bond, o Ian Fleming, «έφυγε» ένδοξος με τις απανωτές επιτυχίες του ήρωά του το 1964, σε ηλικία 56 ετών. Από την ημέρα που γεννήθηκε ο James Bond στις 18 Φεβρουαρίου του 1952 στο βιβλίο «Casino Royale» στο εξοχικό του σπίτι στην Τζαμάικα, ο Fleming πίστεψε ότι αυτό το «παιδί» του θα γινόταν αξιαγάπητο. Έτσι, στα χρόνια που ακολούθησαν οι περιπέτειές του θα γέμιζαν άλλα 14 βιβλία, που όπως ξέρουμε έγιναν όλα ταινίες, οι οποίες σάρωσαν τα ταμεία. Ο ίδιος, δύο χρόνια πριν το τέλος του, είχε δει να προβάλλεται η πρώτη ταινία «Dr No» στους αγγλικούς κινηματογράφους.

Ίσως δεν θα μπορούσε να σκεφτεί ή να φανταστεί ότι ο ήρωας του θα έφτανε να κερδίζει μέχρι και… μουσικά βραβεία ή ότι αυτό το στοιχείο θα γινόταν θέμα συζήτησης τα επόμενα χρόνια. Η κριτική των μουσικών θεμάτων Bond είναι εξαιρετικά ανατρεπτική στο αποτέλεσμά της, δεν υπάρχει κάπου λίστα που να συμφωνεί ποιο είναι το καλύτερο μουσικό θέμα που γράφτηκε. Εκτός μιας παραμέτρου που δείχνει όλοι να αναπολούν, τις ερμηνείες της Shirley Bassey, ακόμα κι αν η Adele (τουλάχιστον) έδωσε μια τεράστια επιτυχία και το πρώτο Όσκαρ.

Κι αν θα μπορούσαμε να δώσουμε κι εμείς μια γνώμη μέσα από αυτό το ιστορικό “Bond” γίγνεσθαι, θα λέγαμε πως ναι, «Τα διαμάντια είναι παντοτινά»… και ο νοών νοείτω.

    ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

    James Bond – «Τραγουδώντας» για τα 60 χρόνια του αγαπημένου Πράκτορα
    James Bond – «Τραγουδώντας» για τα 60 χρόνια του αγαπημένου Πράκτορα
    Μοιραστείτε το άρθρο:

    Σχολιάστε

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Βασίλης Τσιτσάνης – Μια εκπομπή ραδιοφώνου στο χαρτί

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Αυτό που θα επιχειρήσουμε «εγγράφως» είναι μια αλλιώτικη ραδιοφωνική...

    Συνέχεια

    Η δισκογραφία στην Ελλάδα το 2022

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Παλαιότερα η δισκογραφία ήταν άμεσα συνδεδεμένη με την πώληση δίσκων. Στο πρόσφατο...

    Συνέχεια

    O συνθέτης Κώστας Δέδες μιλάει για τον αείμνηστο κοντραμπασίστα Ανδρέα Ροδουσάκη

    Έφυγε από τη ζωή τα ξημερώματα της Πέμπτης 29 Δεκεμβρίου ο Ανδρέας Ροδουσάκης.

    Συνέχεια

    Επανεκδόσεις

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Στην ψηφιακή εποχή ο φυσικός φορέας ήχου έχει υποχωρήσει. Είτε βινύλιο είτε CD, οι...

    Συνέχεια

    Iάκωβος Καμπανέλλης - Από την «Αυλή των θαυμάτων» στη «Γειτονιά των Αγγέλων»

    Γράφει ο Κώστας Προβατάς Φέτος συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη γέννηση του Ιάκωβου Καμπανέλλη...

    Συνέχεια

    Μαρία Φαραντούρη - H απέραντη φωνή της Δημιουργίας

    Γράφει ο Γιάννης Φαλκώνης Φωτογραφίες: Γιάννης Φαλκώνης Η φωνή της Μαρίας...

    Συνέχεια

    Σωτήρης Κοματσιούλης

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Ο Σωτήρης Κοματσιούλης γεννήθηκε στη Σιάτιστα, μεγάλωσε στη Λάρισα...

    Συνέχεια

    Ο Σταμάτης στη δισκογραφία

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Στις 8 Noεμβρίου, ημέρα των Ταξιαρχών, Μιχαήλ και...

    Συνέχεια

    Στίγμα '90

    Γράφει ο Πέτρος Δραγουμάνος Ταμπελοκουλτούρα ονομάζεται ο τρίτος δίσκος των Στίγμα...

    Συνέχεια